onsdag 10. juli 2013

Malabrigo

I dag har jeg gjort noe som jeg aldri har gjort før; handlet garn. På Internett vel og merke!
Etter 8 år som garnfantast har jeg fortsatt ikke handlet garn som er usett og uprøvd på nettet. Jeg er litt skeptisk med tanke på farge og hvordan garnet faktisk føles, men satser på at det blir bra!
Garnet er Malabrigo Merino Worsted i den (forhåpentligvis) nydelige fargen Pearl.
Av garnet skal jeg strikke Bloomsbury til meg selv. Jeg ELSKER denne genseren. 




Jeg har allerede begynt på en i Sandnes Alpakka. Garnet er mye tynnere enn i oppskriften, så jeg la opp til L for å få en str S. Men det blir selvfølgelig alt for lite... Nå er spørsmålet om jeg skal legge ut mer og fortsette å strikke, eller vente til jeg får Malabrigo i postkassa!

Mønster til denne herlige genseren finner du her. 






2 kommentarer:

  1. Det blir spennende! Har lest og hørt mye bra om Malabrigo og mønsteret var nydelig!

    Artig posepølse også! Et annet tips er jo å ta med seg poser hjemmefra når man går i butikken...! ;-)

    Klem fra snusfornuftige og miljøbevisste storesøster!

    SvarSlett
  2. Det var en fin genser. Lykke til.

    SvarSlett

Setter umåtelig stor pris på hver lille hilsen :)