onsdag 25. september 2013

Hvilken herlig, kjølig høstdag!

Det er så herlig med ordentlig kaldt friskt høstvær! Nå skal jeg jammen meg ta frem både luer og votter!

I dag fikk biblioteket mitt et flott nytt tilskudd, Vintage Strikk av Silje Een de Amoriza og Ingrid Myrstad.


Et prakteksemplar av en strikkebok!
Jeg må innrømme at jeg er nok så kresen på strikkebøker, og finner sjelden en bok hvor flere en et par modeller taler til meg. Men denne boken falt jeg pladask for!




Det er så flotte bilder, og en stor del lærerik historie om strikkingen fra 1920-50 tallet.
Jeg syns det er veldig artig og spennende å lese så utfyllende og detaljert om norsk mote- og strikkehistorie!


Se bare på disse snåle, og annerledes bildene av de nye strikkemodellene! Akkurat snålt nok til at jeg ELSKER det!



Gleder meg til å legge i vei med flere prosjekter fra denne alldeles nydelige boka! Det eneste som var dumt er at oppskriftene er kun oppgitt i èn størrelse, men det må vi vel kunne klare å mekke til.
Er fare for at mine allerede påbegynte prosjekter må vike plass... :)

Vintage Strikk er altså en bok jeg anbefaler på det varmeste til alle strikkenerder der ute!

- Ellen Marie -

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg - jeg legger deg til leseliste og følger deg - liker bloggen din! :-)
    Sto med denne boken i hånden i går og var på nippen til å kjøpe, nå angrer jeg litt på at den ble stående igjen. Men det kan man jo rette på :-)

    Fint innlegg fra sør-afrika :-) Var der for ni år siden - og fikk lyst til å reise dit igjen :-) Veldig spennende å oppleve andre kulturer nært innpå.

    Klem

    SvarSlett
  2. Takk for tipset om boka, den bare må jeg ha! Sender en hilsen til kjempefine Django, med ønske om en god helg.

    SvarSlett

Setter umåtelig stor pris på hver lille hilsen :)